Třídní informace a pravidla
KDYŽ BUDEŠ DODRŽOVAT PRAVIDLA, BUDE SE NÁM VŠEM LÉPE PRACOVAT J
- Zkoušení
- Testy – vždy budou ohlášeny předem (po kontrole rodiči vždy vrátíš učitelce, test bude založen).
- Ústní zkoušení v hodině – ohlašováno nebude (musíš se připravovat průběžně)
- Pokud jsi minulou hodinu (nebo delší dobu) chyběl, ze zkoušení a testů jsi omluven, musíš se sám ohlásit a omluvit. Test si samozřejmě příští hodinu doplníš.
- Domácí příprava a zapomínání pomůcek
- Pokud nesplníš zadanou domácí přípravu, o přestávce PŘED hodinou napíšeš na lísteček svoje jméno a omluvu, co nemáš (př. Paní učitelko, omluvte mě, zapomněl jsem domácí úkol / učebnici /sešit … + Tvoje jméno). Ušetříme si tak čas v hodině. POZOR, nevypracovaný domácí úkol do příští hodiny doděláš a odevzdáš, jinak se to počítá jako další zapomenutí.
- Jedno zapomenutí = špatný bod. Za 3 špatné body poznámka pro rodiče do ŽK. V případě, že se neomluvíš a přijde se na to, že něco nemáš, ihned poznámka do ŽK = lepší je se přiznat a omluvit.
- Organizace vyučování
- Pomůcky si chystáš na další hodinu VŽDY ihned po skončení hodiny předchozí. Na stole budeš mít: ŽK, učebnici, pracovní sešit, sešity, úkolníček, případně notýsek, psací potřeby a případně jiné pomůcky, které potřebuješ (v M pravítka…). NIC JINÉHO (desky…) NA LAVICI NEBUDE, protože to překáží!
- Sedíš na svém místě, nepřemisťuješ se do jiných lavic sednout si s někým jiným bez předchozí domluvy.
- Pokud jsi chyběl, je tvojí povinností zjistit si, co bylo za domácí úkol, a dopsat si všechny zápisy v sešitech (od spolužáka – může ti to okopírovat, vyfotit a poslat….ty si to dopíšeš samozřejmě sám), abys je měl všechny doplněné, až se vrátíš!
- V přihrádce pod lavicí nebude po vyučování NIC. Čítanky, knihy, sešity, které nechceš nosit domů, můžeš uchovávat v šanonu. Důvodem je hygiena a pořádek ve třídě (v lavicích kromě sešitů zůstávaly i papírky, obaly od jídla nebo dokonce zapomenuté svačiny a my chceme mít čisto J).
- Pravidelně si veď přehledné zápisy v sešitě, dbej na pravopis; sešit bude pravidelně kontrolován.
- Pokud něčemu nerozumíš, zeptej se včas.
- Chování
- Tento rok budeme sbírat tzv. kartičky – kartičky, které jsou odměnou za dobré chování či jiné přínosy (pomoc spolužákovi, aktivita, zlepšení prospěchu…). Kartičky budou zůstávat ve třídě, aby bylo vidět, kdo jich kolik nasbíral a motivoval tím ostatní J
- V případě nevhodného chování si za toto své jednání poneseš následky v podobě nějakého trestu. Je to na tobě.
V případě opakovaného nevhodného chování společně vyplníme „plán“ změny, kde odpovíš na nějaké otázky a sám navrhneš řešení, aby se tvé chování zlepšilo, doneseš ho ukázat rodičům a pak zpět do školy (viz na konci tohoto dokumentu).
- Třídní stránka
Informace o dění ve třídě, o prázdninách, apod. budou k dispozici na třídní stránce .
POZOR! Domácí úkoly nebudou pravidelně vkládány všechny, žáci si je musí zapisovat ve škole! Zde budou pouze upozornění na větší (čtvrtletní) písemné práce či jiné záležitosti s vyšší důležitostí. Stránky nenahrazují informace předávané žákům ve škole, vše jim sdělím ve vyučování, stránky jsou pouze pro doplnění, případně upřesnění (např. žák ztratí lísteček s instrukcemi k výletu a vy si ho můžete sami zde stáhnout).
ZÁVĚREM:
JAKÉ CHOVÁNÍ JE ŽÁDOUCÍ, DOBRÉ?
Pozornost, aktivita, samostatnost, připravené pomůcky a úkoly, pořádek na lavici, spolupráce se spolužáky
CO MŮŽEŠ UDĚLAT NAVÍC? (Bude hodnoceno jako aktivita a odměněno)
Různé křížovky, pexesa, kvízy pro spolužáky – vše samozřejmě týkající se předmětu.
Můžeš třeba psát vlastní příběhy, pohádky.
ČEHO DOSÁHNEME, KDYŽ BUDOU VŠICHNI DODRŽOVAT PRAVIDLA:
- Příjemné prostředí, kde se každý bude moci učit.
- Každý dostane prostor být úspěšný.
- Slovní pochvaly, případně kartičky.
TENTO LIST S PRAVIDLY BUDEŠ MÍT NEUSTÁLE VE ŠKOLE V ŠANONU.
Příloha: Plán změny
……………………………………………………………………………………………………………………………………….
PLÁN ZMĚNY
Jméno
Datum
- Jaká pravidla jsem dnes porušil/a? Jak jsem se chovala?
- Vyjmenuj důvody svého špatného chování.
- Co uděláš pro to, aby se tvé chování zlepšilo?
- Co by měla udělat učitelka, aby se tvé chování zlepšilo?